Tydliga mål bidrar till en bättre hemtjänst!
Vårt mål är att 90 % av våra kunder ska vara mer än nöjda med Drakstadens Omsorgs arbete inom dessa fem olika kvalitetsområden.
1- Flexibilitet och individanpassat
2- Självbestämmande, integritet och delaktighet
3- Trygghet och kontinuitet
4- Social samvaro och aktiviteter
5- Insatser av god kvalitet och gott bemötande
Varje år kommer en undersökning genomföras för att se om vi uppnått vårt mål. Frågorna i enkäten, som är frivillig att svara på, kommer att utformas utefter dessa ovan nämnda fem kvalitetsområden. Svarsalternativen kommer att vara i skala, inte alls nöjd-mycket nöjd. Mitten av skalan är nöjd. Denna undersökning kommer sedan ligga till underlag för vårt förbättringsarbete.
Vi arbetar aktivt och kontinuerligt med att kvalitetssäkra och utvärdera vår verksamhet, vilket leder till löpande förbättringar för dig som kund. Utvecklingsarbetet är en viktig grund för att bedriva en hemtjänst av hög kvalitet.
Nedan följer några exempel på vad vi på Drakstadens Omsorg gör för att du som kund ska få hemtjänstinsaterser med hög kvalitet:
-Tillsammans med dig utformar vi din genomförandeplan som också revideras vid behov
- Du får en kontaktman som skapar kontinuitet och förtroende
-Vid behov och önskemål används riskbedömningsinstrumet för fall, trycksår och undernäring
- Vi har rutiner för synpunkter och klagomål från dig som kund eller dina närstående
- Vi har rutiner och fortbildning för våra medarbetare
- Vi samarbetar med andra aktörer och har nära kontakt med dig och dina närstående
-Vi har tystnadsplikt
-Vi arbetar efter Socialstyrelsens allmänna råd om värdegrunden i socialtjänstens omsorg om äldre SOFS 2012:3
-Vi har tydliga mål att arbeta efter
-Vi utvärder vår verksamhet och våra mål minst en gång per år.
Vill du veta mer om oss? Boka in ett kostnadsfritt hembesök!
0730-26 72 88
Byta utförare av hemtjänst
Vilka utförare du kan byta till får du reda på via webbtjänsten Fritt val - sök utförare eller genom att ringa Mottagningsgruppen på telefon 060 - 19 25 50