Genomförandeplan
Genomförandeplanen garanterar den enskildes delaktighet och inflytande över sitt vardagsliv och säkrar att den enskildes behov av omsorg och service tillgodoses. Kunden ska vara delaktig i iordningställande av genomförandeplanen.
Kontaktman
Kontaktmannen är ansvarig för välkomstsamtal samt att en genomförandeplan upprättas och följs upp minst två gånger per år. Kontaktmannen ska hålla god kontakt med anhöriga och biståndshandläggare med flera. Kontaktmannen ska även ansvara att den kunden får en pärm med information och kontaktuppgifter i sitt hem.
Syftet med kontaktmannen är bland annat
•Att vara en del i kvalitetssäkringen av vård- och omsorgsinsatserna
•Att kundernas delaktighet garanteras
•Att skapa trygghet och kontinuitet för kunden
•Att vara ett stöd i olika dagliga aktiviteter utifrån kundens behov
Vill du veta mer om oss? Boka in ett kostnadsfritt hembesök!
0730-26 72 88
Byta utförare av hemtjänst
Vilka utförare du kan byta till får du reda på via webbtjänsten Fritt val - sök utförare eller genom att ringa Mottagningsgruppen på telefon 060 - 19 25 50